Dlaczego warto i jak prowadzić monitoring konkurencji?

Znajomość branży, aktualne trendy oraz, co nie mniej ważne, obserwacja działalności konkurencyjnej firm to obowiązek każdego przedsiębiorcy, dla którego priorytetem jest stała obecność i sprawne funkcjonowanie na rynku. Regularne monitorowanie konkurencji może być także motywującą zachętą do angażowania się w działania, a nawet zagrożeniem dla dużych korporacji lub małych firm rodzinnych. Właściwe decyzje konkurentów mogą, ale nie muszą, być naszą firmą, ale znajomość ich z dużym wyprzedzeniem i wyciąganie wniosków pozwala nam wypracować rozwiązania zapobiegające awariom naszej marki.

Monitoring konkurencji w sieci

We współczesnych czasach internet wydaje się praktycznie wszechobecny, ale stanowi także niezwykle istotne narzędzie dla nas. Monitoring konkurencji w tym obszarze i jego późniejsze analizy stanowią ważną część strategii biznesowej absolutnie każdej firmy, która działa na rynku. Dlatego warto rozpocząć weryfikację. Dzięki tak szczegółowej analizie możemy kompleksowo spojrzeć na naszą pozycję w stosunku do całej branży. Łatwiej jest także wybrać te obszary, w których nie jesteśmy obecni i wdrożyć działania, aby skutecznie się pojawić.

Jakie narzędzia są przydatne do monitorowania konkurencji w Internecie?

Warto korzystać z Google Alerts. Jest to darmowe i najbardziej popularne narzędzie, którego mechanizm działania opiera się na odpowiednim doborze słów kluczowych. Wyszukuje on na podstawie marki, znaku towarowego lub znaku handlowego, klientów, konkurentów, produktów, nazwy firmy lub nazwisk najważniejszych osób w firmie. Po utworzeniu odpowiedniego alarmu i podaniu adresu e-mail program wyśle raport z wcześniej wskazanych czynności. Ma możliwość zawężania wyszukiwań do określonego rodzaju wiadomości, np. wiadomości, filmy lub dyskusje. Osoba wprowadzająca alert musi tylko określić częstotliwość, źródła, język, region i typ wpisów, które mają być wyszukiwane. Następnie wyniki są wysyłane bezpośrednio na wskazany adres e-mail. Z drugiej strony brand24 to narzędzie płatne, które będzie idealne do monitorowania mediów społecznościowych. Kupując odpowiedni pakiet, użytkownik ma dostęp do opinii na temat firm lub produktów, których szuka. Zawiera również informacje o najbardziej wpływowych autorach wpisów dotyczących wyszukiwanej frazy. Automatycznie sprawdza wszystkie wpisy jako negatywne lub pozytywne.

Kiedy monitorować konkurencję?

Obserwowanie działań konkurencji jest zawsze solidną podstawą do budowania solidnej pozycji naszej firmy na rynku. Sprawdzanie, jak działa konkurencja i jakie efekty osiągają w tym samym czasie, to dobre fundamenty dla planów wielu firm. Zasada uczenia się na błędach jest szczególnie ważna w świecie biznesu w przypadku firm, które dopiero wkraczają w nieznany dotąd obszar działalności. Często zdarza się, że firmy obecne na rynku od dłuższego czasu testują liczne rozwiązania, a tym samym stanowią inspirację dla oryginalnych pomysłów. Bazując na ich doświadczeniu i innowacyjnym podejściu, możemy osiągnąć prawdziwy sukces.

Więcej na https://dealavo.com/pl/

Be the first to comment on "Dlaczego warto i jak prowadzić monitoring konkurencji?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*