Monitoring konkurencji – coś, o czym przedsiębiorcy często zapominają

W idealnym świecie rynku gospodarczego każdy z podmiotów dzieliłby się po równo strefami wpływów i każdy przedsiębiorca czerpały równe zyski. W świecie rynku gospodarczego XXI wieku firmy coraz zacieklej walczą o nowych klientów i nowe terytoria dla swojego zasięgu. W tej walce ważne jest regularne monitorowanie konkurencji, o czym (niestety) bardzo wiele firm zapomina. Dotyczy to głównie sklepów internetowych, które w ten sposób nierzadko tracą niepowtarzalną okazję na zdobycie nowych rynków zbytu.

Dlaczego warto monitorować rywala?

Przede wszystkim dlatego, że monitoring konkurencji pozwala być na bieżąco z ofertą konkurenta i dostosowywać własną do aktualnych potrzeb klientów, potrzeb rynkowych oraz popytu. Warto wiedzieć, czy rywal nie wprowadza w swojej ofercie nowości, którą przyciągnie zainteresowanie odbiorców, czy nie planuje szerokiej kampanii promocyjnej albo nie wdraża systemu partnerskiego ze zniżkami dla stałych odbiorców. Wiedza o takich działaniach sprawia, że sami możemy zareagować szybko i błyskawicznie zastopować odpływ naszych klientów oraz przejąć część tych od konkurenta.

Niskie koszty, małe ryzyko

Ponadto trzeba pamiętać, że analiza działań konkurencji wiąże się z praktycznie zerowym ryzykiem (są to procesy w pełni legalne i powszechnie praktykowane),  dodatkowo wcale nie generuje wielkich kosztów. Wynajęcie specjalistów od monitoringu branży do koszt do kilkuset złotych – jest oczywiście tym wyższy, im więcej firm lub sklepów jest poddawanych analizie. Wyniki natomiast przedstawiane są w sposób logiczny, łatwo przyswajalny oraz rzetelny, co daje dokładny podgląd na sytuację w całej branży.

Walka cenowa

W dużej mierze to właśnie monitoring konkurencji pozwala na szybką reakcję cenową, jeśli nasz konkurent przykładowo obniżył ceny w swoim sklepie. Im szybciej się o tym dowiemy, tym szybciej będziemy mogli dostosować własną ofertę do nowych realiów. Brak monitoringu sprawia, że wiele sklepów notuje niższą sprzedaż właśnie dlatego, że nie ma pojęcia o tym, iż u konkurencji ceny są niższe i bardziej korzystniejsze dla klientów, dlatego wybierają oni tamtą ofertę.

Źródło: https://dealavo.com/pl/

Be the first to comment on "Monitoring konkurencji – coś, o czym przedsiębiorcy często zapominają"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*