Omnichannel – co to takiego?

Omnichannel jest trendem stanowiącym naturalną transformację poprzedniej koncepcji, która nosiła nazwę multichannel.  Jest to podejście, w którym pojedyncze kanały służące do utrzymywania kontaktów z klientem nie są zintegrowane – działają w sposób autonomiczny. Omnichannel jest nowym spojrzeniem na wielokanałowość. Głównym jego celem jest zapewnianie spójnych doświadczeń zakupowych konsumentom bez względu na to, za pomocą jakich kanałów ma miejsce interakcja ze sprzedawcami.

Trochę statystyk

Jak pokazują dane przedstawione przez Izbę Gospodarki Elektronicznej w ramach raportu „M-commerce. Kupuję mobilnie” (2016) aż 68 procent osób kupujących kupuje produkty tych samych marek za pomocą wielu kanałów (czyli więcej niż jeden – online, offline lub mobile). W chwili obecnej konsumenci pragną móc kupować pożądane przez siebie produkty o dowolnie wybranej porze oraz w dowolnych okolicznościach. Takimi okolicznościami mogą być na przykład podróże do pracy, w trakcie pracy czy wieczorem w domowym zaciszu. We wszystkich tych sytuacjach zakup produktu nie stanowi problemu – wystarczy, że posiada się stałe łącze z internetem.

Sprzedający musi rozumieć kupujących

Zgodnie z szacunkami, około 55 procent internautów kupuje online, zaś 60 procent z tej liczby to osoby będące w przedziale wiekowym 15-34 lata. Specjaliści nazywają tą grupę osób pokoleniem Y (milenialsi). Są to osoby w sposób szczególny otwarte na wszelkiego rodzaju nowinki technologiczne. Szybko je adaptują i przystosowują się do zmian tego typu.

Źródło informacji: https://dealavo.com/pl/tag/omni-channel-pl/

Be the first to comment on "Omnichannel – co to takiego?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*